Thursday, July 7, 2011

أين كنتم ؟

بعد مرور حوالي 6شهور علي تنحي الرئيس المخلوع و كل القوي السياسيه من بعد التنحي مبيعملوش حاجه غير انهم يتخانقوا في الأول نعم ام لا للإستفتاء و بعديها دوله مدنيه ولا دينيه و بعديها الدستور اولا ام الإنتخابات اولا و طول ال6شهور دول نسيوا  ان النظام لسه مسقطش و ان الرموز بس هم اللي مشيوا و فالحيين بس كل ما تحصل حاجه يطلعوا بيان و خلاص كده و نسيوا الشعب و سابوا المجلس العسكري والحكومه يلعبوا بينا و وصلنا للحال اللي احنا فيه و لسه حالا افتكروا ان النظام لسه مسقطش و لازم ننزل يوم 8يوليو علشان نسقطوا فاحب اوجه الأول رساله لكل القوي السياسيه و هي صباح الخير و صح النوم بس السؤال ان انتوا كنتم نايمين فين يعني الحاجات اللي كنتوا بتعملوها ده اهم من الثوره اللي خلصتكوا من الظلم و القهر و القمع  و انا شايف ان انتوا واجبكوا ان انتم تكملوها و انا الحقيقه فقدت ثفتي و احترامي لأغلب القوي السياسيه لأنها اهتمت بأمور غير جوهريه و دلوقتي مش وقنها وده بدل الإهتمام بالأمور المهمه و علي رأسها استكمال الثوره و اسقاط النظام  والمشكله انكم كنتم عارفين ان الثوره لم تكتمل و كنتم ماليين الجرائد و البرامج في التلفزيون ان الثوره لم تكتمل بس للأسف معملوش حاجه و بس انا هاعمل علشان كده انا نازل يوم 8 يوليو .

2 comments:

  1. يارتني كنت موجود في مصر علشان أنزل معاك
    وأقول لكل القوي السياسية حلوا عننا بقي كفاية كده
    خربتوها علي مدار عمرها كله ومش بنسمع منكم غير كلام
    في كلام وزي ما أجدادنا قالوا كلام ولد عم حديت
    وأحجزلي جنبك مكان في الطلعة الجاية أكون وصلت

    ReplyDelete
  2. خلاص يا خال بإذن الله الطلعه الجايه تكون معانا و مستنينك

    ReplyDelete